Tuesday, October 18, 2011

Selamat tinggal Sempoerna....biarlah aku terus sempurna tanpa mu....

Assalammualaikum...lama benar rasanya  x meluahkan perasaan dalam blog nie..kejap ada..kejap x der....ehhmm x per laaa , sekurang-kurangnya ada la...! Semalam pada hari Ahad...aku tgok anak2 aku sibuk cari kertas..cari gunting ...cari selotep...walaupun aku dah boleh agak..tapi aku buat x faham jer...!
 
Bila petang tue..tengah aku siram pokok bunga..anak2 aku pun duk sibuk duduk kat luar..sambil yg no 3. ( Nadhira ) duk sibuk tampal...! Selesai siram bunga..aku duk kat buaian..dari jauh Nadhira dah bagi isyarat..yg dia tgh tampal note...aku buat dek jer...sambil tue dia warning aku..."lepas nie papa x bleh hisap rokok lagi kat kawasan nie.." sambil anak2 yg lain sokong...ehhmm...bbdak zaman skarang...! masa tue aku x baca pun apa yg anak2ku tulis..bila azan maghrib berkumandang..aku terus masuk rumah..termasuk ler anak2 ku...masuk jer dalam...aku tgok setiap tempat ade tampal note...!

Masa tue aku buat x kisah lagi...tapi bila dah malam makin larut...anak aku dah masuk tidor...ehmm tiba masanya aku nak tutup kunci pintu pagar sambil mencari kotak berwarna putih yg tertera Sempoerna...ehhmm tinggal 3 batang..! aku pun apa lagi ..capai ler sebatang...sambil membakar...tembakau dan menyedut asap yg penuh nikmat....ehmm...! Dalam menyedut tue..tiba2 perasaan aku terfikir ..apa yg anak aku buat tue ada baiknya juga...wlaupun bkan dari idea mama diorang...pasal mama dah malas nak bercakap...biase laa bapak mane nak dgar ckap wife sngat..tapi bila kena sound ngan anak..membuatkan sibapa terfikir 2 kali...hee..hee...!

Dalam fikir punyer fikir..nak berhenti...terfikir gak kepala otak nie rokok ada 2 batang lagi..rugi klau x hisap...so aku ambik keputusan..dengan niat yg tulus ikhlas dan suci....aku niat lepas sarapan pd pagi tadi ( Isnin - 17/10/2011) adalah tarikh akhir aku hisap rokok..dan beli rokok....lepas kena jer nasi lemak...dgn air nescafe...pd jam lebih kurang 10 setngah pagi   laa kut...itu lahh kali terakhir utk aku berhenti hisap rokok...utk 24jam nie...fuhhhh...

Sekarang nie aku masih lagi bertahan laa...lagi pun bukan aku x biase berhenti merokok...paling lama aku berhenti..8 bulan...paling cpat...3 bulan...ehmm..! apa yg aku harapkan kali nie biarlah berkekalan...! Demi anak2ku...x hisap pun x perlaaa...janji diorg bahagia...! lagipun benda yg baik..aku ikut jer laaa....sekurang-kurangnya boleh gak aku berjimat dan menyimpan..untuk meminang siFZah nanti hee..hee...power skit dr si JEnaB...tapi apa2pun itulah semangat dan keazaman aku utk berhenti MEROKOK....lagipun balik dr kerja tadi pun Nadhira dah tanya Papa hisap rokok lagi tak..sambil si Haikal menyampuk menda ntah...fuhhh.....bahayaaa wooo..bila kena psiko ngan anak nie....haa..haa....!

note yg pertama...kat dpan rumah..
nie note yg ke 2..tepi rumah ,,,

abis kat buaian pun kena..
sampai kat pintu bilik lagi tue...





kat tiang hall pun kena
lorong nak ke dapur pun jadi....











inilahhh..paparan note yg menghantui aku...klau korang MACAM MANA...??? tepuk dada ..




sekian...utk coretan....


nawza
1.57 am / 18 Oktober 2011






3 comments:

  1. syahdu bro..bila tgk note tu..plus anak pulak yg buatkan..semoga bro kuat..aku on going bro..hehehe..solid tu entah ler..cumanya byk yg dah kurang..

    ReplyDelete
  2. tue laa..kan ! klau ikutkan mmg aku nie jenis perokok tegar gak laa..tapi demi anak2 aku berkorban laaa...lagipun benda yg baik...!

    ReplyDelete